MASA ITU KEHIDUPAN

IKATAN MUSLIMIN MALAYSIA

IKATAN MUSLIMIN MALAYSIA

Isnin, 7 Disember 2009

NAZIM SEREMBAN SEMAKIN KE DEPAN

Berlatih dulu .... walau dah last minit...!!

Pada aidilfitri baru-baru ini anak-anak NAZIM telah memberikan satu keyakinan kepada ibu bapa dan penggerak NAZIM bahawa ' kami boleh ...! " melalui persembahan nasyid mereka. Memang rata-rata yang menyaksikannya memuji , sekali gus merangsang mereka untuk terus aktif dan maju.

Pada 16 nov 2009 tempoh hari anak-anak NAZIM ini telah mendapat jemputan untuk membuat persembahan sempena hari konvokesyen Tadika Iman yang di adakan di dewan sekolah menengah Tuanku Jaafar , Seremban. Mereka telah menyanyikan tiga buah lagu untuk hiburan murid-murid tadika dan ibu bapa yang hadir.

kenali jundi-jundi ini : Dari kiri : Nuaim, usaid, nu'man, Naim, Urkhan, Muaz, Huzaifah, Mursyid dan Mus'ab [terlindung].
Walaupun program tersebut pada waktu malam, yang berlangsung lebih kurang jam 9.00 malam , namun anak-anak sabar menunggu untuk naik pentas. Sambil menunggu mereka membuat latihan terakhir di luar dewan.

Sungguh comel anak-anak ini.. yang di sertai oleh anak-anak lelaki yang berusia dari enam hingga sembilan tahun, di ketuai oleh adik mus'ab bin Omar, 8tahun . Bakat mereka semakin terserlah apabila mereka di latih dan di beri peluang. Benarlah kata pepatah anak-anak ini bagai kain putih,, terpulanglah kepada kita orang dewasa untuk mencorakkannya.

Diharapkan anak-anak ini akan lebih ke depan dimasa-masa akan datang. Berani berada di pentas membuat persembahan di hadapan khalayak. Ini adalah satu pendedahn positif untuk mereka, dalam masa yang sama mereka dididik untuk bersosial dengan adab dan tatacara yang mulia.

Sudah sampai masanya untuk kita mempromosikan NAZIM kepada umum, sebagai satu platform untuk anak-anak yang sedang membesar ini untuk beraktiviti secara sihat sambil menggilap bakat dan potensi yang ada dalam diri mereka.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan