MASA ITU KEHIDUPAN

IKATAN MUSLIMIN MALAYSIA

IKATAN MUSLIMIN MALAYSIA

Khamis, 24 September 2009

IFTAR BERSAMA SAUDARA BARU.

Sesungguhnya orang - orang beriman itu bersaudara. Ya.. iman yang menyebabkan kita bersaudara. Saudara se-iman adalah lebih berhak untuk mendapat pembelaan,, apatah lagi jika mereka "baru" , yakni bukan agama dari keturunan mereka. Mereka menganut Islam kerana hidayah dari Allah. Pintu hati mereka terbuka untuk menerima Islam dan meninggalkan agama selain Islam. Mereka bagai kanak-kanak yang baru di lahirkan , bersih dari dosa-dosa lalu.

Di celah-celah kenikmatan kehidupan yang kita kecapi amat afdhal untuk di kongsikan bersama mereka yang memerlukan, terutama dari kalangan 'asnaf'. Lantaran itu di Ramadhan kali ini pihak ISMa meluangkan sedikit masa untuk berbuka bersama-sama asnaf "muallaf". Yang terdiri dari bangsa cina, India, Orang Asli, malahan keristian Indonesia.

Berbuka bersama mereka di perkarangag Pusat Dakwah Islamiyyah , Paroi. Majlis di hadiri oleh Yang Di Pertua Isma Seremban En.Azizi Hassan dan beberapa orang ahli Isma termasuk Dr.Zainon, ketua wanita ISMa Seremban dan Dr. Fadilah sebagai pengarah program semaian Kasih 2009.
















Setelah selesai berbuka puasa , semua yang hadir menunaikan solat maghrib berjemaah . Seterusnya majlis penyampaian sumbangan kepada para muallaf di dahului dengan ucapan Ketua Unit Ukhuwwah , PDI, Cik Noraida dan ustaz Azize bagi pihak penganjur.

Semuga sumbangan yang tidak sepertinya ini adalah merupakan detik pertautan hati antara mereka dan ISMA. Ini adalah antara program bersama masyarakat untuk saling kenal mengenal sambil menghulurkan sedikit hadiah. Di samping itu ia merupakan pendedahan kepada ahli ISMA sendiri terhadap keadaan masyarakat sekeliling, kerana mereka adalah golongan yang perlu di sampaikan dakwah Islam yang jelas dan syumul.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan