MASA ITU KEHIDUPAN

IKATAN MUSLIMIN MALAYSIA

IKATAN MUSLIMIN MALAYSIA

Rabu, 3 Jun 2009

seminar pendidikan anak-anak 2009






" Tarbiyyah berkesan keluarga cemerlang" , merupakan tajuk pilihan Biro keluarga Wanita ISMA NS untuk seminar pendidikan anak-anak kali ini. Seminar yang dihadiri oleh lebih kurang 90 orang ahli ISMA NS telah berlangsung di dewa theateret di Pusat Dakwah Islamiyyah , Paroi , Seremban pada 17 mei 2009.

Penceramah undangan kali ini ialah Ustaz mohd. Nidzam ABd.Kadir seorang penceramah yang tidak asing lagi, yang sering memenuhi jemputan di talivesyen dan telah menulis beberapa buah buku.

Program kekeluargaan dan pendidikan anak-anak yang di adakan secara tahunan adalah bertujuan untuk melihat kembali perkara-perkara yang perlu di ambil perhatian dalam pendidikan anak-anak dan kekeluargaan. Pengetahuan ini perlu di upgred selalu dan di perhangatkan agar tidak terlepas pandang. Kerana kesibukan dalam tugas, kerjaya dan tanggungjawab-tanggung jawab dalam masyarakat tidak sepatutnya menjadi alasan untuk terabainya anak-anak dan keluarga.

Perkongsian pengalaman, teguran-teguran, tip-tip , petua , dan info-info perlu digarap oleh peserta dengan baik apabila selesai seminar. Ibu bapa dan pasangan suami isteri sewajarnya bercita-cita untuk menjadikan rumahnya madrasah dan syurga bagi keluarganya, seterusnya menjadi rumah tangga dakwah yang akan menjadi contoh kepada masyarakat sekeliling.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan